czwartek, 15 kwietnia 2010

Zestawienie dziennych transakcji

W dzisiejszym dniu dużo się działo w moim portfelu. Przede wszystkim uaktywniłem sobie notowania ciągłe w mBanku (za darmo) i jak na razie jestem zadowolony. Troszkę mnie jednak przeraża to, że dopóki miałem aktywne zlecenia kupna siedziałem jak głupi i gapiłem się na skaczące cyferki. Wcześniej, gdy z tego nie korzystałem składałem zlecenie wieczorem i do wieczora dnia kolejnego zapominałem o nim. Mimo tego jednak uważam, że notowania ciągłe to fajna sprawa, bo dzięki nim udało mi się z powodzeniem zrealizować oba zlecenia.

Pierwszym obiektem kupna był TELL, o którym pisałem wcześniej. Poluję na dywidendę, więc chcę zebrać jak najwięcej akcji przed dniem odcięcia. Podzieliłem kapitał, który zamierzam na to przeznaczyć w taki sposób, by dwa razy w ciągu tygodnia kupować za mniej więcej taką samą kwotę. Dlaczego? Bo jeśli kurs spadnie, będę kupował więcej akcji i dostanę większą dywidendę, jeśli zaś wzrośnie to kupię mniej, ale za to będę miał bonus w postaci wzrostu kursu. Kurs po którym kupiłem to 14,50 zł, średni kurs kupna (uwzględniając prowizje) 14,94.

Podobnie działam w przypadku ABS. Kurs spółki odbił się co prawda powyżej krawędzi kanału wzrostowego, który rysowałem poprzednio, ale i tak skłoniło mnie to do kupna. Kurs kupna w tym przypadku (uwzględniając prowizję) 10,36. Dzień przyznania prawa do dywidendy coraz bliżej i podobnie jak w przypadku TELLa zamierzam na zakupy przeznaczać taką samą kwotę dwa razy w tygodniu.

Jakie plany na przyszłość? Czekam na ogłoszenie ciekawych planów dywidendowych przez kolejne spółki z GPW. Jak tylko trafi się coś interesującego znów skoczę na zakupy.

Uważnie się też przyglądam kursom akcji, które już mam w portfelu. Być może niedługo przyjdzie czas, by z częścią z nich się pożegnać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz